-
KnowHow EdTech konferanse 2016
Mange spennende og interessante innlegg og diskusjoner på KnowHow, den første lokale EdTech konferansen i Stavanger i går. Maurice de Hond, grunnlegger av skolen Steve Jobs School i Nederland fortalte og viste hva de har lagt vekt på på sine skoler, som er for barn fra 4 år – dermed var også barnehagen inkludert i konferansen! Et av hans…
-
Praktiske bøker til inspirasjon
[Innlegget inneholder reklame] Er du på leting etter praktiske bøker til inspirasjon for hele barnehagepersonalet? I så fall vil jeg anbefale disse to bøkene: «Hvorfor har vi blå striper på armen?» og «Del gleder». . . . Hvorfor har vi blå striper på armen? Er du interessert i tips og ideer om hvordan barna på…
-
Leverandører – tips fra Bett 2016
Det er mange ulike leverandører på Bett, og en del av disse har også produkt som er aktuelle for barnehagen. Dette er det siste av tre blogginnlegg om mine inntrykk fra turen: Barnehagebesøk i London med NPeD – med fokus på barnehage-/skolebesøk Med barnehage IKT-briller på Bett 2016 – med fokus på selve messa sett fra et barnehageperspektiv…
-
Med barnehage IKT-briller på Bett 2016
Det er mange ulike tanker som svirrer gjennom hodet mitt når jeg skal oppsummere Bett sett fra mitt ståsted — med barnehage IKT-brillene på. Bett er verdens største årlige utdanningsmesse i London, med fokus på pedagogikk, fag og teknologi for barn og elever i alle aldre. Jeg reiste også denne gangen sammen med NPeD — Norsk pedagogisk dataforening.…
-
Barnehagebesøk i London med NPeD
Jeg reiste også denne gangen sammen med NPeD (Norsk Pedagogisk dataforening) til verdens største årlige utdanningsmesse i London På Bett er det fokus på pedagoikk, fag og teknologi for barn og elever i alle aldre. NPeD organiserte og la til rette for en innholdsrik, tettpakket og interessant tur — både faglig og sosialt. Det var mange gode…
-
Læring med teknologi
Tidligere denne måneden underviste jeg som gjestelærer for ei stor gruppe barnehagelærerstudenter på UiS. Prosjektet som jeg deltok i het «Læring med teknologi» og ble ledet av Margrethe Jernes. Studentene fikk i oppgave å lage animasjonsfilmer med fokus på et naturfaglig fenomen og læring. Det faglige knyttet til det å skape selve fortellingen er helt…