Digital kreativitet i barnehagen

Digital kompetanse i barnehagen

[Innlegget inneholder reklame]

Artikkel skrevet for [tilt]

Utgis av LMU, landslag for mediepedagoger og andre mediebevisste. Du finner artikkelen her.

Her presenteres også en progresjonsplan, for å gi en bedre oversikt over hvordan barnehagen kan arbeide med digitale verktøy. Målsetningen med progresjonsplanen er at den skal sikre en mer systematisk bruk av digitale verktøy, og dermed sikre barns utvikling steg for steg. Tiltakene viser hvordan barnehagen kan arbeide med digitale verktøy på en skapende, kreativ og utfordrende måte. Samtidig skal planen gi personalet ideer til skapende og kreativ bruk av forskjellige digitale verktøy sammen med barna.

Progresjonsplanen er også beskrevet i boka: Del gleder – digital kompetanse i barnehagen.

Omis
Fra filmen om Omis.

Bilde 1) Elefanten bæsjer. Barna lurer fælt på hvordan vi kan få en plastelefant til å bæsje. Siden det er 8 barn i gruppa, må elefanten bæsje 8 ganger, slik at alle barna få gjøre dette filmtrickset!

Bilde 2) Omis og Dalbir møter en krokodille i elva.

Bilde 3) Omis og Dalbir ser Yeti. Først vokser Yeti og kommer til syne, etterpå smelter han.